Menu Zamknij

Internetowe konto pacjenta IKP

Internetowe konto pacjenta IKP

Dzięki bezpłatnej aplikacji Ministerstwa Zdrowia mogą Państwo szybko i bezpiecznie sprawdzić informacje o swoim zdrowiu. Wystarczy zalogować się na stronie https://pacjent.gov.pl/

Internetowe Konto Pacjenta ma każda osoba, która ma PESEL.

Jakie informacje są na Internetowym Koncie Pacjenta

Znajdziesz tu informacje o:

  • e-receptach wystawionych, zrealizowanych, a także o tych, które zostały zrealizowane  częściowo 
  • dawkowaniu leku, który przepisał Ci lekarz
  • bezpłatnych lekach dla osób 65+ i do 18. roku życia
  • historii Twoich wizyt w przychodni/u lekarza oraz innych zdarzeniach medycznych, również finansowanych prywatnie
  • pomocy, jakiej Ci udzielono, a także, ile NFZ zapłacił za świadczenia
  • wystawionych skierowaniach i e-skierowaniach
  • wystawionych e-zleceniach na wyroby medyczne
  • e-zwolnieniach i zaświadczeniach lekarskich wystawionych w związku z chorobą i macierzyństwem
  • Twoich szczepieniach
  • historii leczenia osoby bliskiej, która Cię do tego upoważniła — a także Twojego dziecka do 18. roku życia
  • tym, kto i kiedy Cię zgłosił do ubezpieczenia zdrowotnego, o wysokości opłaconych składek czy dacie zarejestrowania ostatniej składki
  • lekach (możesz sprawdzić każdy lek dopuszczony do obrotu w Polsce)
  • Twoich wyrobach medycznych zrefundowanych przez NFZ
  • elektronicznej dokumentacji medycznej (EDM) np. wyniki badań np. wyniki i opisy badań, diagnozy lekarzy, wypis ze szpitala, dokumenty z SOR, o ile lekarz lub placówka umieścili ją w systemie
  • indywidualnym planie opieki medycznej (IPOM)  wraz z harmonogramem leczenia.

Co załatwisz na Internetowym Koncie Pacjenta

Poprzez IKP masz możliwość :

  • odbioru e-recepty SMS-em lub e-mailem — wystarczy, że podasz swój numer telefonu lub adres e-mail
  • odbioru kolejnej e-recepty bez wizyty w gabinecie (w przypadku choroby przewlekłej i po konsultacji, np. telefonicznej, z lekarzem)
  • zamówienia online e-recepty na stałe leki, o ile placówka odbiera zgłoszenia
  • zapisania dziecka w wieku 12 i 13 lat na bezpłatne szczepienie przeciw HPV
  • zmiany lekarza, pielęgniarki lub położnej podstawowej opieki zdrowotnej
  • upoważnienia kogoś bliskiego lub medyka do odbioru Twoich recept lub wglądu do Twojej dokumentacji medycznej
  • upoważnienia tego rodzica, który nie zgłaszał dziecka do ubezpieczenia, do dostępu do jego IKP
  • złożenia wniosku o wydanie EKUZ – Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego
  • uzyskania e-skierowania na bezpłatne badania w ramach programu Profilaktyka 40 plus oraz zapisania się od razu na badania
  • zmiany e-recepty na transgraniczną
  • umówienia się na szczepienie przeciw COVID-19
  • pobrania Unijnego Certyfikatu COVID (UCC).

Jak się zalogować

Żeby się zalogować, możesz użyć profilu zaufanego. 

Możesz również zalogować się przez e-dowód, aplikację mObywatel lub konto internetowe w banku (Możliwość taką oferują: iPKO lub Inteligo w PKO BPPekao SABOŚBNP ParibasVeloBankCrédit AgricolemBank, Bank Millennium, ING Bank Śląski, Bank Spółdzielczy w Brodnicy, Kasa Stefczyka lub banki spółdzielcze z Grupy BPS)

źródło: pacjent.gov.pl